Primăria Comunei Giulvăz

județul Timiș



H O T A R A R E Nr. 5 din 27.01.2010 privind aprobarea criteriilor pentru acordarea ajutorului de urgenta Consiliul Local al Comunei Giulvaz, Judetul Timis, intrunit in sedinta ordinara din data de 27.01.2010; Avand in vedere: • Raportul compartimentului de specialitate din cadrul aparatului propriu al Primarului Comunei Giulvaz, privind necesitatea stabilirii unor criterii pentru acordarea ajutoarelor de urgenta in baza Legii nr.416/2001 – modificata, in anul 2010, referatul cu nr.205/2010 privind aprobarea cristeriilor pentru acordarea ajutorului de urgenta; • Proiectul de hotarare nr.5/2010 prin care se propune aprobarea criteriilor pentru acordarea ajutorului de urgenta, precum si avizul comisiilor de specialitate din cadrul Consiliului Local; • Prevederile art.57 din Hotararea de Guvern nr.1010/2006, privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.416/2001 – modificata, privind venitul minim garantat. In temeiul art. 36 alin.6 lit.a pct. 2, a art. 45 alin.1 si 2 din Legea nr.215/2001 privind administratia publica locala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, adopta prezenta: H O T A R A R E Art.1 Se aproba, criteriile pentru acordarea ajutorului de urgenta, ce se poate acorda solicitantilor care poseda domiciliul pe raza unitatii administrativ - teritoriale a Comunei Giulvaz, dupa cum urmeaza: 1. - pentru refacerea locuintelor distruse de inundatii si intemperii si cand datorita ploilor, furtunilor, zapezilor, infiltratiilor din stratul freatic, fenomenelor meteorologice periculoase, s-au produs deteriorari la nivelul peretilor, fundatiilor, acoperisurilor si altor structuri, in cazul in care datorita veniturilor mici solicitantul este in imposibilitatea de a si-o reface si de a procura bunurile de folosinta indelungata, iar cauza distrugerii sau deteriorarii sa nu fie din culpa solicitantului; 2. - in vederea inhumarii defunctilor fara apartinatori, a cadavrelor neidentificate gasite pe raza Comunei Giulvaz, sau inhumarea defunctilor ai caror apartinatori nu realizeaza venituri si se afla in evidenta Compartimentului de Autoritate Tutelara si Asistenta Sociala ca familii vulnerabile sau au venituri la nivelul venitului minim garantat, fara a fi neaparat beneficiari ai Legii nr.416/2001 – modificata; 3. – in situatia in care o persoana sufera de afectiuni de sanatate deosebit de grave ce necesita interventii chirurgicale urgente care nu pot fi efectuate decat in strainatate, situatie ce rezulta din referatul intocmit de medicul specialist curant, cu estimarea costurilor certificate oficial; 4. – in situatia in care o persoana necesita multiple interventii chirurgicale, tratament ori proteze, mijloace care sa ii usureze deplasarea sau alte situatii similare, ca urmare a unui accident, mutilati,etc, si al carui venit mediu pe membru de familie se situeaza sub nivelul minim brut pe economie. Art.2 Solicitarea ajutorului de urgenta, precum si sesizarea acestor situatii se va face in forma scrisa si va fi insotita de acte doveditoare a situatiei pentru care se solicita ajutorul banesc, in functie de caz, precum si acte doveditoare privind componenta familiei si veniturile realizate de aceasta. Art.3 Constatarea situatiilor se va face prin ancheta sociala efectuata de Compartimentul de Autoritate Tutelara si Asistenta Sociala. In functie de fiecare caz in parte, primarul va dispune prin Dispozitie, acordarea acestor ajutoare de urgenta si cuantumul lor, pe baza anchetelor sociale efectuate la domiciliul solicitantilor si a referatului de specialitate. Art.4 Prezenta hotarare se comunica: - Institutiei Prefectului - Judetul Timis ; - Cetatenilor prin afisare ; - Dl.primar Ing. Cristeti Florentin ; - Compartimentului contabilitatea din cadrul Primariei Giulvaz ; - Compartimentului de Autoritate Tutelara si Asistenta Sociala. Presedinte de sedinta Consilier local, Milovanov Iovan Vizat, Secretar, Istrate Monica